Repozytorium PJATK

James Cameron – pomiędzy technologią a klasyką kina

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Połecka, Zofia
dc.date.accessioned 2021-08-26T13:27:11Z
dc.date.available 2021-08-26T13:27:11Z
dc.date.issued 2021-08-26
dc.identifier.issn 2020/LIC/ANI/5
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1052
dc.description.abstract Tematem pracy jest wieloletnia twórczość artystyczna kanadyjskiego reżysera Jamesa Camerona oraz jego wkład w rozwój współczesnej kinematografii. Punktem odniesienia są motywy występujące w obrazach tego artysty takie jak maszyna, otchłań i kosmos. Poddane analizie zostają filmy: Terminator (1984), Terminator 2: Dzień Sądu (1992), Otchłań (1989), Titanic (1997) oraz Avatar (2009). Autorka opisuje również korzenie i rozwój gatunku fantastyki naukowej. W pracy opisuje zmiany zachodzące w przemyśle filmowym. od lat 60. XX wieku. Przybliżony zostaje temat wykorzystywania nowych technologii oraz efektów wizualnych w kinie amerykańskim. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 5343
dc.subject kino amerykańskie pl_PL
dc.subject James Cameron pl_PL
dc.subject kino współczesne pl_PL
dc.subject efekty specjalne pl_PL
dc.title James Cameron – pomiędzy technologią a klasyką kina pl_PL
dc.title.alternative Erasmo-21 pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto