dc.contributor.author | Połecka, Zofia | |
dc.date.accessioned | 2021-08-26T13:27:11Z | |
dc.date.available | 2021-08-26T13:27:11Z | |
dc.date.issued | 2021-08-26 | |
dc.identifier.issn | 2020/LIC/ANI/5 | |
dc.identifier.uri | https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1052 | |
dc.description.abstract | Tematem pracy jest wieloletnia twórczość artystyczna kanadyjskiego reżysera Jamesa Camerona oraz jego wkład w rozwój współczesnej kinematografii. Punktem odniesienia są motywy występujące w obrazach tego artysty takie jak maszyna, otchłań i kosmos. Poddane analizie zostają filmy: Terminator (1984), Terminator 2: Dzień Sądu (1992), Otchłań (1989), Titanic (1997) oraz Avatar (2009). Autorka opisuje również korzenie i rozwój gatunku fantastyki naukowej. W pracy opisuje zmiany zachodzące w przemyśle filmowym. od lat 60. XX wieku. Przybliżony zostaje temat wykorzystywania nowych technologii oraz efektów wizualnych w kinie amerykańskim. | pl_PL |
dc.language.iso | other | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | ;Nr 5343 | |
dc.subject | kino amerykańskie | pl_PL |
dc.subject | James Cameron | pl_PL |
dc.subject | kino współczesne | pl_PL |
dc.subject | efekty specjalne | pl_PL |
dc.title | James Cameron – pomiędzy technologią a klasyką kina | pl_PL |
dc.title.alternative | Erasmo-21 | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |
Plik | Rozmiar | Format | Przeglądanie |
---|---|---|---|
Nie ma plików powiązanych z tą pozycją. |