Streszczenie:
Praca poświęcona jest wykorzystaniu nowych technologii w visual merchandisingu.
Pokazuje nam możliwość połączenia dwóch dziedzin, które pozwalają na zwiększenie
zaangażowania klientów w sklepach i doprowadzają do zwiększenia wpływów pochodzących
od klientów. W pracy przeanalizowano elementy składające się na visual merchandising
(oświetleniu, kolorze, materiałach, witrynie itp.). Aktualnie najczęściej wykorzystywanymi
rodzajami technologii jest: Augmented Reality, Virtual Reality, Beacony, Artificial
Intelligence, AI & self-learning machines, RFID, Internet rzeczy oraz Digital Signage. W tej
dziedzinie marketingu omówiono 13 przykładów z całego świata, które w ciągu ostatnich lat
pokazały potencjał tego połączenia. Zaczynając od światowej marki premium jak Prada,
kończąc na polskim przedsiębiorstwie eobuwie.pl. W pracy również została poruszona
tematyka zakupów kompulsywnych oraz wykorzystania oprogramowania Spark AR i
Adobe Areo. Wszystkie te tematy zostały omówione, by podjąć próbę odpowiedzi czy warto
inwestować w nowe technologie w visual merchandisingu.