dc.contributor.author | Salash, Darya | |
dc.date.accessioned | 2021-08-25T13:47:04Z | |
dc.date.available | 2021-08-25T13:47:04Z | |
dc.date.issued | 2021-08-25 | |
dc.identifier.issn | 2021/LIC/WIZ/10 | |
dc.identifier.uri | https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1002 | |
dc.description.abstract | W ramach swojej pracy przedstawiam temat jak z biegiem lat zmieniało się postrzeganie kobiety na stanowisku reżyserskim - od kina niemego po dzień dzisiejszy. Odpowiadam również na pytanie dlaczego kino kobiet można dziś uznać za globalne zjawisko i w jaki sposób kobiety wykorzystują media do ugruntowania swoich estetycznych i politycznych pozycji. Analizuję przede wszystkim sytuację w takich krajach, jak USA oraz kraje skandynawskie i Francja, gdzie kino kobiet jest reprezentowane przez najbardziej wpływowe nazwiska, i gdzie ruch feministyczny ma swoją bogatą historię. | pl_PL |
dc.language.iso | other | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | ;Nr 5929 | |
dc.subject | feminizm | pl_PL |
dc.subject | film | pl_PL |
dc.subject | gender | pl_PL |
dc.subject | sztuka feministyczna | pl_PL |
dc.subject | kino kobiet | pl_PL |
dc.subject | media | pl_PL |
dc.subject | badania genderowe | pl_PL |
dc.subject | historia filmu | pl_PL |
dc.title | „Kino Kobiet” | pl_PL |
dc.title.alternative | „Kino Kobiet. Alternatywne plakaty filmowe” | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |
Plik | Rozmiar | Format | Przeglądanie |
---|---|---|---|
Nie ma plików powiązanych z tą pozycją. |