Repozytorium PJATK

Przeglądaj według tematu "gry wideo"

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Przeglądaj według tematu "gry wideo"

Sortuj według: Kolejność: Wyniki:

  • Trześniewska, Joanna (2021-09-16)
    Gry wideo zdobyły powszechne uznanie jako medium o wartościach artystycznych, na które składa się wiele aspektów. Jednym z nich jest character design przykuwający uwagę odbiorcy i pośredniczący w doświadczaniu gry. Decyduje ...
  • Bujnik, Wiktoria (2023-03-20)
    Poniższa praca ,,Czynniki wpływające na odbiór gry komputerowej” zawiera szczegółowe opracowanie zagadnień związanych z tworzeniem gier wideo oraz czynnikami wpływającymi na ich atrakcyjność. W pierwszym rozdziale została ...
  • Baczyńska, Aleksandra (2021-08-26)
    W niniejszej praca analizowana jest fetyszyzacja kobiecego cierpienia w interaktywnym horrorze. Pierwsza część skupia się na przytoczeniu kontekstu historycznego dziewiętnastego wieku. Drugi rozdział zawiera genezę gatunku ...
  • Trześniewska, Joanna (2023-01-04)
    Horror obecnie cieszy się dużą popularnością, a wraz z pojawieniem się nowego medium, jakim jest gra wideo, przeszedł na kolejny etap ewolucji jako gatunek. Mimo pewnych podobieństw do literatury i kina bądź inspiracji z ...
  • Kafarska, Kamila (2023-01-04)
    Niniejsza praca skupia się na dyskusji dotyczącej uznania gier komputerowych jako formy sztuki, toczącej się między środowiskiem artystycznym, a konsumentami i twórcami gier. Tekst ma za zadanie przybliżyć argumenty obu ...
  • Drewniak, Klaudia (2023-03-20)
    W mojej pracy skupiam się głównie na japońskich grach wideo. Pojawi się historia automatów do gier, najbardziej popularne gry lat 80. złota era gier na automaty, oraz japońskie konsole do gier. Opisuję ponadczasowe hity ...
  • Paradziński, Igor (2022-10-19)
    Niniejsza praca podejmuje problematykę dotyczącą japońskiej miękkiej siły generowanej za pomocą zasobów popkultury. Na początku przedstawiona została teoria miękkiej siły stworzona przez Joseph’a Nye’a, uzupełniona o ...
  • Molewski, Kacper (2023-03-22)
    W poniższej pracy opisuję wagę muzyki w grach wideo, odnosząc się do jej historii i korzeni. Poruszam temat nostalgii i powrotu trendów muzycznych w grach na przestrzeni lat, a następnie opisuję procesy, jakimi rządzi się ...
  • Mojsa, Marta (2021-09-21)
    Gry, będąc interaktywnym medium okazały się wartościowym narzędziem dla ukazania zaburzeń psychicznych z perspektywy osób cierpiących na nie. Pozwalają na wywołanie empatii, zrozumienia i na szerszą dyskusję w temacie ...
  • Radoszewska, Katarzyna (2021-08-02)
    Obce formy życia przedstawiane w grach video przybierają rozmaite formy. Dużo także zależy od czasu w których powstawały, wynika to z ograniczeń ówczesnych komputerów, ich mocy obliczeniowej i możliwościach wyświetlani ...
  • Warcaba, Agnieszka (2021-08-09)
    Motywy science – fiction i fantastyki postapokaliptycznej pojawiają się obecnie w wielu grach wideo. Różnią się pomysłem na wykreowany świat, bohatera i historię, którą gracz poznaje. W swojej pracy przedstawiam najciekawsze ...