Repozytorium PJATK

Przeglądaj według tytułu

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Przeglądaj według tytułu

Sortuj według: Kolejność: Wyniki:

  • Matejuk, Alicja (2021-08-18)
    Pisząc tę pracę połączyłam swoje zainteresowania związane z grami wideo, które rozwijały się u mnie od najmłodszych lat i mające swój finał w mojej pracy zawodowej. Postanowiłam zbadać temat gier jako części sztuki z uwagi ...
  • Oknińska, Katarzyna (2021-08-10)
    Tematem niniejszej pracy będzie zarys historii gier planszowych, gdzie uwzględnię rodzaje, a także podział gier. Skupię się również na szeroko rozbudowanej dziedzinie druku 3D. W tym rozdziale zostały wyróżnione i opisane ...
  • Dolna, Dominika (2023-05-30)
    Praca odpowiada na temat dotyczący gier RPG oraz ich historii, a także dlaczego odnoszą one takie sukcesy i cieszą się zamiłowaniem wśród graczy, biorąc pod uwagę zarówno ich początek, rozwój na przestrzeni lat, jak również ...
  • Ostaszewska, Dorota (2021-08-26)
    Wideoklip ma początki jako zapis fragmentu koncertu na żywo, lecz rozwinął się w osobny gatunek sztuki filmowej. Jako forma sztuki audiowizualnej, w swej nowoczesnej formie wykształcił cechy postmodernistyczne sięgając po ...
  • Gutkowski, Jakub (2021-08-02)
    Od samego początku kinematografia była dla odbiorców iluzją. Ta niesamowita cecha kina spowodowała powstanie efektów specjalnych. Od Georga Meliesa przez Petera Vlahosa, aż do John-a Whitney-a efekty pełniły bardzo ważną ...
  • Kania, Michał (2021-08-27)
    Praca opisuje i analizuje rozwój studia Hanna-Barbera na przestrzeni lat. Chronologicznie zobrazowana zostaje cała historia tegoż studia, skupiając uwagę przede wszystkim na wyprodukowanych przez nie animacjach. Istotnym ...
  • Drewniak, Klaudia (2023-03-20)
    W mojej pracy skupiam się głównie na japońskich grach wideo. Pojawi się historia automatów do gier, najbardziej popularne gry lat 80. złota era gier na automaty, oraz japońskie konsole do gier. Opisuję ponadczasowe hity ...
  • Salachna, Sylwia (2021-08-12)
  • Zadruski, Konrad (2021-08-18)
    W niniejszej pracy autor postara się nakreślić drogę, jaką pokonali twórcy konsol na przestrzeni minionych lat. Drogę która wprowadziła konsole do gier video do kanonów sztuki nowych mediów. Rozdziały będą przedstawiały ...
  • Prokurat, Szymon (2022-10-28)
    Poniższa praca Historia, kultura i sztuka sceny ballroomowej LGBTQ+ zajmuje się tematyką undergroundowej sceny ballroomowej. Opowiada jej historię, począwszy od genezy powstania tej specyficznej kultury i jednostki społecznej ...
  • Rataj, Joanna (2022-11-03)
    Lalki BJD (ball-jointed dolls) charakteryzują się posiadaniem przegubów kulkowych w miejscach stawów oraz elastycznych sznurków, umożlwiających poruszanie kończynami i głową lalki w zakresie podobnym do naturalnej mobilności ...
  • Siwoń, Anna (2021-08-10)
  • Kamiński, Wiktor (2021-08-09)
    Głównym celem mojej pracy było opisanie dziejów sztuki plakatu w Polsce i wyjaśnienie skąd się wziął współczesny plakat. Chciałem pokazać, że to co teraz się kryje pod tą nazwą nie powstało jak się powszechnie uznaje ...
  • Krupińska, Dagmara (2021-08-26)
    Tematem mojej pracy jest historia polskich gier komputerowych, którą przybliżę na podstawie najbardziej znanych polskich tytułów z okresu 1958–2017 r. oraz określę ich znaczenie w kulturze popularnej i społeczeństwie. ...
  • Bermant, Ihar (2022-10-28)
    Tematem niniejszej pracy jest historia polskiego graffiti. W pracy przedstawiono rozwój tego typu sztuki ulicznej na świecie i w Polsce. Nakreślono czynniki, które wpłynęły na popularność graffiti, a także jak zmieniała ...
  • Osiak, Jakub (2021-08-26)
    Celem niniejszej pracy jest przedstawienie historii portretu. Przytoczone zostaną początki tego zjawiska i pierwotnie towarzyscy mu techniki oraz metody. Następnie określone zostaną cechy charakterystyczne portretów i oraz ...
  • Gorbatiuk, Lina (2023-05-30)
    Poniższa praca zajmuje się badaniem historii grafiki 3D w grach. Omawia zarys historii gier 2D i jak społeczeństwo zaczęło interesować się tworzeniem gier w przestrzeni trójwymiarowej. Praca skupia się również na historii ...
  • Rybachuk, Polina (2023-03-22)
    W tej pracy magisterskiej rozpatruję synergię reklamy i zmian zachodzących w społeczeństwie. W pierwszej części pracy skupiam się na historii rozwoju reklamy w oparciu o powstające nowe nośniki reklamowe oraz na najważniejszych ...